Monday, July 13, 2009

Projek membuang lemak and back to shape! Part III

Hehe..sampai le ke bulan yg ke-4..td pagi bawa aqil g check up..

(Ha check up mendenye..routine check up jek..)

Hari ni ada dua surprise..


Surprise yg pertama!

Aqil dah berusia 4bulan dan berat seberat 7.9kg..

7.9kg??aku agak terperanjat..

ku tanya cik nurse suh dia checkkan growth chart aqil ok ke..(cewah aku pula yg suruh dia)

Dia ckp ok..ok means ok la..

Yg terperanjat sebb bulan lepas 6.6kg jek..

Takpe asal aqil sihat alhamdulillah sudah..


Surprise yg kedua!!

Ha..berbalik kepada projek ku..

Result bulan ni tak begitu memberangsangkan..

Ni sume gara2 ubat hormon yg aku ambil ni la..

Aku dh memang rs lain bulan lepas sebbnya bila amik ubat ni (sebelum tu aku amik ubat lain) selera makan memang tak boleh tahan..

Kdg2 sampai aku terbabas tak boleh tahan..

So bulan ni aku tukar blik amil pil yg dulu aku amik..

Harap2 ok blik la selera aku nih..

Result bulan ni : ku dpat buang lemak sebanyak 2kg je..(betul ke lemak yg ku buang…)

BMI : 23.92 (masih dlam kategori fat)

Ku perlu turun berat lagi 3kg supaya turun ke range normal..

Akan ku usahakan lagi dengan amalan pemakanan ku n exercise lagi!!!


RESULTS:

APRIL- LOST 15KG

MEI-LOST 3KG(tak puashati sbnrnya nak 5kg)

JUN- LOST 4KG (ALHAMDULLILLAH)

JULAI- LOST 2KG (TAK MENCAPAI TARGET TP ALHAMDULILLAH)

AUG- COMING POST


cik farhana..kita dah sama ek..jangan lupa result tuk raya kita..

3 comments:

Unknown said...

BMI kakyong 24... hehehhe..
tp rasa dah okay dah.. malas nak turun kan lagi,, nak menten jer... kalo halus sgt, nanti sesuai jd mak orang...

btw, gud luck..
muda lagi, elok jaga badan.. nanti dah tua cam kakyong ni, susah sket nak turun... boleh turun tp, lambat lah..

jun amik pil hormon apa tu? pil perancang ker?

MatAhaRiKu said...

aah..erm sy tgk kyong menten jek..k per..sy dh tak menyusu aqil tu yg alang2 jg makan n dh tak daya lagi susu ni tak kuar dah

ummuabdullahsyaakir said...

Akk BF Aqil ke?Mmg nmpk smngt,tapi kdg2 budak laki ni berat tulang,nnt bila makin nk lask makin kurnglh sikt beratnya tu

Good luck utk usaha akk nk turunkn badan

My follower~thanx yal~