Wednesday, July 29, 2009

kacau!!!kacau!!

korang penah tak bila nak online ym or email tiba2 mende ni kuar..


mende ni jadi sejak aku blik dri bercuti..
kira dah seminggu jg la tak online..
dah tetiba jd camni tgh td..
dah dpt detect something wrong aku cepat2 tukar p/word..
sebabnya takut ada yg menggunakan email aku tanpa pengetahuan..
takkan la yahoo nak menggong lak kot..
cuma aku confuse klu p/word ni cuma aku n en hubby jek yg thu..
tak mungkin ade yg thu..
ku tya en hubby ade ke dia buka dia ckp no..
so mesti la ade yg tak kena nih...

dah tu sebelum bercuti lak pc cam kena serang virus/hantu/mangkuk hayun etc..
sebabnya elok2 aku duk surf itu ini tetiba kursus n screen ni seperti di'control' oleh yg lain...
en hubby dah berjaya atasi..
tp cam pelik..
klu orang nak hack pun g la hack kat kerajaan site ke..
bank ke..nih aku lak yg takde pape..
kih..kih..silap org ni..

erm..atau ade ke kena mengena dengan satu email yg aku terima ni..
kononnya aku dpt $100,000 so ku kena email dia contact detail..
haha takde la ku bodoh sgt tetiba jek bulan jatuh keriba cam tu kan..

entah ler..mende tenet ni kalu di mesia aku takde la risau sgt coz org kita ni takde arr terer sgt..
haha..jgn marah org kite..
lain la klu kat luar negara yg superb bab2 hacking nih..
pape pun ku tetap risau sebab bab2 accaunt ni kena jg biarpun tak berharta sgt..
demi future kita..

4 comments:

ummuabdullahsyaakir said...

Rasanya tu virus kak,saya tak pernah kena mcmni tapi klu yg dapt email mnang mcm2 tu dh naik bertimbun2..huhu

MatAhaRiKu said...

memang rasa kena virus pun..tp alhamdulillah dh di'bunuh' semuanya..

Nur said...

Mesej tu keluar sebab kita buka YM dan Yahoo Mail pada masa yang sama. Kita juga boleh online (chat) kat Y! Mail. Tapi dia cuma allow kat salah satu, bukan dua-dua. Solutionnya, pilih satu. Yati selalunya letak "I am Offline" kat 'Chat & Mobile Text" di Y! Mail. Jadi,next time kita buka mail pun, kita masih stay connected kat Y! Messenger. :)

MatAhaRiKu said...

aah betul tu dh perasan dh..cam pelik gak mulanya tp salah sendri seh...mail pun buat chat mende kan..

My follower~thanx yal~