Thursday, July 2, 2009

Ape dah jadi dengan aku ni..

Entah nape sejak dua minggu ni cam tak leh control selera nak makan ..

badan lak rs cam menyembab balik..

lalu kerisauan menjengah so aku tya en hubby ada perasan ape2 tak..

Dia ckp ade..cam berisi sikit..

What!!!!!!!!! !!!!..

Aku pun marah sikit kat en hubby nape tak bagithu klu dh perasan..

Dia kata nak ckp tp tkut aku terasa..

Lagi la aku terasa klu dia tak tegur..Pouty

Act memang aku perasan coz bila pakai 'teropong' cam ketat sikit..

So cam dh bleh agak la..

Jadi aku pun menjalan kan kembali misi aku..

Bermula blik dengan amalan pemakanan aku..

Kena control beb..

Nape nak mula balik? Sebbnya sejak akhir2 ni aku buat2 tak npk jek cra pemakanan aku di mana aku dah mula melayan nafsu makan aku..

Mungkin sebb terdorong oleh result yg dulu yg konon2 memberi kelonggaran untuk aku melayan selera..


Meh tgk nih:


Aku mulakan hariku dengan vico+nestum n roti penuh serat..

Tghri sup syur..(mesti ada tomato, carrot, kentang, brokoli n seleri n etc..)..aku amik roti tukarkan dengan nasi..kalau tuk protein aku pilih ikan rebus/stim/bakar..n etc dishes(menu tgh change everyday)

Minum petang (kalau lapar la)..

Malam aku amik oat ..

Buah anytime aku nak (aku pilih epal ijau..at least 2biji sehari)

Minum air sebanyak mana yg boleh...air kosong/nescafe/vico..

Cam ayam/daging/seafood aku amik kadg2 jek..tkut arr..

Exercise : anytime bila senang..selalunya pg2 sebelum aqil bgn n bila en hubby blik kerja la..

Dah tak leh layan tekak ni..

Asyik nak makan jek..n

Sometime nak loya ja..

Kepala nak pening2 camtu..

Jeng..jeng..jeng..

.

.

.

,

Penangan cuaca n durian nih...

2 comments:

Unknown said...

bagus lah jaga badan..
kakyong, makan bedal jer.. mungkin sbb byk kerja rumah & dok berkejar2 dgn anak2 selalu yg buat bdn berpeluh.. itu yg buat masih nampak menten.. kdg2 adik2 balik dr KL , depa tegur dah kurus.. tp kakyong rasa biasa jer...
mana tak nyer, kalo melantak tak hingat org kiri kanan.. :)

MatAhaRiKu said...

hehe..betul2..jg anak ni boleh membantu jaga badn..sy bru sorg..so bleh thn lg la..krg dh pandai si aqil ni bejalan ha..ln pula ha critanya..:)

My follower~thanx yal~