Monday, July 6, 2009

~Pasangan Saya~

tag dr Fazahra

Tempat pertemuan anda dan suami utk pertama kalinya
Engineering Faculty, UPM..he's my classmate..Brows..pertama kali npk dia melangkah masuk dalm kelas..aku dah aim..he's MINE!! haha..

Pandangan peribadi anda terhadap sikap atau ciri2 pada dirinya ketika mula2 berkenalan
RESPECT (especially to woman n eldest), COOL, BRAVE(very2 brave), RESPONSIBLE (berani buat berani tanggung) n sgt2 boleh di harap..bersungguh (dalam apa jua yg dia nak buat) n yg paling penting ialah SECURE!! bila dgn dia..


Tempat ‘dating’ di mana dia meluahkan perasaan pada anda …
Taman tasik Gombak...aku yg buat sampai dia lafazkan coz dia gugp n polite..I Love You

Berapa lama hubungan anda hingga ke jinjang pelamin?
Mid 2003-end 2007

Berapa lama usia perkahwinan anda sekarang?
Oct 2007-present = 1thun 9bulan (21 bulan)

Kejutan yg pernah dia buat pada anda..
one of it I would like to share is during Syawal 2006..
dia ckp tak jadi beraya kat kg aku..
ms tu aku tgl dgn kakak..
adik aku blik dr KL (2 hari sebelum raya) ckp dia bw blik awek..
so aku cam marh arr..sebelum tu dia takde awek n katanya bru kenal..
petang nak raya (esoknya raya) aku blik kg ngn akak..
msuk umah aku tya adik mana awek dia..dia kata ada kat ruang tamu..
aku cri takde..so aku masuk arr bilik nak simpan beg..
tetiba aku npk satu makhluk agung ciptaan tuhan kat belakang pintu..
Electricterkuzet aku n nangis arr ape lai..
coz sejak 2hari sebelum tu aku call dia tak angkat2..(dia tak bleh nk angkat coz tkut aku tya dia kat mana n dia tak pandai nak bohong)...
aku dh cuak ingtkan dia demam tak bleh bgn ke..
aku sampai dh tekad klu dia tak angkt fon gak petg tu aku fly g KL..
habis sume ahli kewarga aku sekongkol pakat..
patut arr sebelum balik aku tya mak aku awek adik aku baik ke tak..
dia cakap BAIK..sambil gelak2..

Perancangan anda dan dia dlm rumahtangga
we will stick together whatever it takes.. n make our family happily ever after..
kitorg nak ada secure saving tuk future aqil!

Bagaimana dia melayani karenah anak2 ?
keranah anak (bru aqil sorg)..dia yg sememangnya seorg yg COOL (penyabar bangat..sebelum ngn aku family n kawan2 dia ckp dia org yg bengis/ganas..haha aku berjaya buang sifat tu..) tak pernah marah or mengamuk dlm melayan kerenah aqil..dia sanggup buat ape je asalkan aqil tak ngis..dia suka sgt melayan perangai aqil..kdg2 tu ade gak dia usik aqil sampai aku naik marh..cthnya: aqil suke masukkan tgn lam mulut n nyot2..dia ikat tgn aqil dgn towel n aqil ngis arr bila dia berusaha nak masukkan tgn lam mulut tak dpt..yg penting dia syg sgt kat aqil (yek arr ni satu2nya buahati kami..buat masa ni :d )..sampai kdg2 aku cam terasa..hai dulu syg aku tak lebih camni pun..hehe bleh ke nak jeles ngn anak sendri?

Hubungan suami anda dengan keluarga sebelah anda…
superb..dri awal (bru2 kenl lg) dh disukai ramai,.haha..layan dia cam mr presiden lak..mak aku pling sayang dia..n anak2 sedara aku pling rapat dengan dia..sikit2 paklang..sikit2 paklang(gelaran tuk hubby)..first2 dulu aku cam sengal juga ..cam "eh sape yg anak mak ni?" tu la untungnya pandai amik hati org tua ni..hubby lak cam a bit funny..yek arr org KL masuk kg..Eyebrow

haha..itu ler serba sikit story mory pasl fmily ni..tnx tu mama zahra ek

ku nak juga fowardkn tag ni buat:
1. kakyong
2. kakyatie@amyatie
3. hayatie@sifu XX
4. mama aqilah
5. mama umairah
6. kak ekin@mama rayyan

just get to know uols better..

8 comments:

Anonymous said...

nice surprise..
i pun tersenyum sama bila baca ;)
smoga uol kekal hingga ke akhir hayat ye..

MatAhaRiKu said...

tq..amin.. :p

DaliaLiyana said...

semoga kekal ke akhir hayat...amin..

Unknown said...

salam Jun

kakyong amik link dulu & list dlm kiv h/work dulu yer... hahahah,
belum ade mood nak jwb tag nih..

thanks atas ingatan. nanti dah jwb kakyong inform, ok.

MatAhaRiKu said...

ok no prob kyong..

MatAhaRiKu said...

trma kasih daliaLyana...amin.. :d

Unknown said...

malu2 nak jawab tag ni..buleh kah...hihihi!masuk buku lagi aahh

babymummydaddy said...

ala june..thx bg tag kat kter..tp kter baru jgk..sorry ek lambat hehehe..agak busy..nnt ader masa kter jwb noooooooo..hhehe take care

My follower~thanx yal~