Thursday, July 9, 2009

akhirnya ku temui teknik2 menenangkan aqil..

alhamdulillah..
akhirnya ku temui teknik yg telah membantu aku menyelesaikan perkara yg membantutkan tidurku di malam hari..
bukan per..entah nape sejak seminggu lepas aqil asyik terjg 2jam sekali sebelah malam minta minum..
aku sampai exhausted dah..melayan dia..
jd ku teringatkan baby body massage..

so aku try la..
(act aku ade gak massage aqil tapi setiap kali lepas mandi.. cuma sapu2 minyak/losyen jek..)
ni sume lepas aku tgk gugu gaga era la..
terasa nak cuba teknik massage ni sebelum waktu tidur dia..
so sejak dua ari lepas aku pun try la..
aku mula buat antara kul 9-10mlm coz selalunya aqil minum 8.30mlm..
so malam tu ku bogelkan aqil n try buat massage ni..
aku guna Johnson's baby bedtime oil..

urutkan seluruh badan dia..
tekankan sikit urutan tu pada tangan, kaki, dada dan belakang..
malam pertama selepas aku urut badan dia tu..
perghh...result memang perfect arr..
dia tido lena dan bangun 4jam sekali..
bererti 2 kali jek bangun sebelah malam..(kul 1.30 and 5.30pg )
malam kedua pun result camtu gak..
so aku assume teknik ni memang berkesan..
dan aku sangat2 la happy..
sebabnya dengan tidonya yang lena bererti tidoku juga lena..
dan aku juga harap ini akan membuatkan jadual tido dan minum aqil teratur..



5 comments:

ummuabdullahsyaakir said...

Salam,Kak Jun.Kalau masa saya dgn Abdullah dlu,saya buat sblm dia mndi pagi n mandi ptg.Kiranya klu massage lps tu mndi tak brmyk bdnnya..selma saya praktikkn dari dia lahir sm,pui 4 1/2 bln(sblm tgglkn dia)Alhmdulillah dai mmg senang tidr n tak byk ragam.

Smpi skrg-umrnya 11bula,mak saya pulak yg buat..dah jadi rutin..hehe

MatAhaRiKu said...

tu la bgus teknik ni..hati pun senang :d

Wanie said...

Bagus info nih...Wani buat gak tapi lepas mandi..Tu pun kadang2 tak buat..Anak suka nak pusing sana sini..

MatAhaRiKu said...

haha..betul tu..bila dh besr ckit ni duduk tak reti diam..urut gak sambil aqil duk pusing2..bila urut tgn dia igt kita nak angkat dia.. :d

Unknown said...

kakyong dah tak sempat nak urut2 anak2 dah... hahahah, tak menang tgn...

My follower~thanx yal~