Friday, July 24, 2009

ku sudah kembali..

alhamdulillah dah balik rumah setelah 6 hari berada di kg...
act aku n en hubby nak bercuti sampai hujung weekend tp ada beberapa perkara yg en hubby tak dpt elakkan jd terpaksa la balik semalam..
en hubby sempat berelax2 3 ari je..
kitorg plan nak jalan2 after hubby habis kursus tp apakan daya en hubby dapat emergency call so kena la balik..
slh stu sebabnya company en hubby ada buat hari keluarga weekend ni n dia pula incharge dlm program ni so kena la balik awal..
kesian en hubby..nak bercuti pun susah..
sepanjang masa org asyik call jek..
jam2 dia takde la nak jadi itu ini..
so dia kena settle by phone jek arr..
yg hari keluarga ni act dah ditunda ke bulan nov tp enth cmne pihak atasan nak teruskan juga..
so kena la teruskan..

walaupun kena balik awal aku tetap enjoy (aku jek la,..en hubby masih tak merasa)..
yek arr aku dpt jumpe hampir semua adik beradik..
aku atur setiap hari sampai penuh jadual..
kira semua sedara la dpt jumpa aqil..
hehe..aqil yg comel buat perangai gak mase jalan2 ni..
sebabnya..dia tak dapat tido sgt..
naik keta jek dia tido..asal nak tido jek dah sampai ke destinasi so meragam la..
n dh smpai rumah sedra dia meragam nak buai..
alahai mujur la ade buai klu tak susah juga la nak pujuk aqil ni..

kat kg sekarg musim durian, rambutan n cempedak..
masa aku balik durian dh tgl last stock..so tk byk la..
rambutan tu byk tp aku tak larat dah sebb kat rumah aku pun byk..
erm..cempedak memang tengah ranun la..
so aku bw la blik sini sikit sebab cni aku takde cempedak :d ....

masa balik cni aqil tido jek lam keta..
yek arr dah siang tu takde chance dia nak tido sebab dah nak balik semua asyik nak main ngn dia..

erm act aku ade berita sedih yg aku dpt masa duk kat kg aritu..
berita sedih ni pasal jiran depan rumahku..
anak yg dikandungkannya 8 bulan telah meninggalkannya..(meninggal dalam perut)..
usianya sama denganku..dan anak ini adalah yg kedua ...
aku pula masa tu kat kedah so bleh by phone jek ucapkan takziah..
lepas dia kluar hosp terus dibawa balik ke selangor..
so tak dapat arr nak jumpe dia..
sedih aku dengar berita ni..sebab aku juga seorang ibu..
jadi aku doakan dia tabah menghadapi ujian yg bgiku amat berat ini..
sesungguhnya Allah lebih sayangkan puteranya itu..

1 comment:

wanie said...

ala...mana pic dari kampung...

*ucap takziah juga yer dari wani pada jiran tu.Sian dia n semoga dia tabah hadapi dugaan nih.*

My follower~thanx yal~