Saturday, June 13, 2009

giving for life..


Hari ni hubby ada sambutan hari keluarga kat sini..
dia ckap ada mobile clinic buat free check up..
so hubby tak lepaskan peluang derma darah lagi..
dia memang suka derma darah..
boleh katakan sethun 2kli..
sampai kad daftar derma darah dia nak penuh..
banyak pekdahnya derma darah ni..
selain dapat menyumbang kepada yang memerlukan ia juga dpat membantu sistem badan untuk membentuk sel2 darah baru yg baik untuk kesihatan..
secara tak langsung juga darah kita akan dikesan untuk lain2 penyakit yg mungkin ada dan kita tak sedar..

tu hubby tgh rehat jab pasni kena pergi blik coz ada lg meeting ngn chairman pasni..
memang arr dah derma drh memang arr kena bdn akn lemah..
dan kita kena rehat/tido untuk gain energy blik..

bila dengar dia derma darah aku dengan excitednya minta dengan hubby nak g derma juga..
sebb dri dulu lagi aku teringin sgt derma drh..
at least once for life..
hubby advise jgn dlu coz aku dru pas bersalin n aku tgh usaha untuk BF baby..
n trgat2 lagi aku lak amik pil :) so hubby ckp tak boleh..
klu dulu masa study aku pernah pegi nak derma drh..
memang aku takut sgt sebb aku macm nak pening2 bila tgk drh..(itu dulu lah)
pastu dah check in check darah tak lepas coz darah aku cair..
aku tanya doc camne nak bg darah aku ok..
doc advise aku amik ayam, daging n seafood dlm semgu sebelum dtg derma darah..
memang masa tu aku pantang semua menda2 ni..(ada masalah kesihatan sikit)..
tp sekrg aku dh lgr pantang tu n lihat ler hasilnya..kui..kui..
smpai sekrang aku belum berpeluang nak derma lagi..
tapi aku pasti nak derma once..
jom kita ambil peluang bila dapat derma darah..

No comments:

My follower~thanx yal~