Wednesday, June 10, 2009

friends, best friends n friendship

Sempena aku dapat belon dri shida kat facebook atas tanda kawan-friends jd aku teringat nak post n3 pasal friend/best friend/frienship ni..(shida : i'd send 1 back to u n tnx bangat wpun ko send gak kat kwn2 lain aku still appreciate it:))..

sebenarnya aku sangat terharu dengan adanya kawan disisi..
tak kesah la kawan2 x-school, x-U, x-colleague or kawan2 blog..
sume la yang menjadi kawan secara langsung atau pun tak..
kerana dengan adanya kawan ni akan mbuatkan kita tak keseorgn..

Friends..
pada aku semua yg bersama aku adalah kwn2 ku..
aku sayang semuanya sebb dr semua kwn2 ni la aku share story..
dan apa yg aku bolh describe ialah..


buat masa ini aku teringin sangat kumpul blik kawan2(yg dh lost contact) dr dulu smpi sekrg..
terutamanya kawan2 dr sekolah rendah n menengah..
sebabnya diorg dah jauh terpisah n aku dah lost contact..
hya tgl yg betul2 rapat je..
n terlalu byk yg nak diceritakan klu dapat berjumpa..
klu dulu masa lepas sekolah kami selalu adakan year gathering..
stp kli raya kami akan berjumpa..
tp as time goes by..kita pun dah lost..
esp bila ada yg dah kahwin n pindh2..(mostly la yg dh kahwin tu)..
cam aku yg dh tgl kt Perak ni..
but still blik raya di kg..(itu pun klu tak kena turn raya kt KL la:))..
aku ingat nak buat gath blik thun ni..raya ni..
aku nk cuba setkan 1 date sebb kebykknnya ada yg nk g umh gf/bf, sedra2 husbnd/wife dgn ada kendurinya lg..
aku igt lg zaman sek memang zaman bermain yg plg best nak compare dengan universiti n bl dh kje..(dah kje mn nk da ms main2 ek..nak2 lak dh ada fmly ni:))..
aku igt lg kwn pertama yg aku kenal pd hr pertama aku kat sek ren(darjah 1) ialah Siti Khatijah..
dia la yg mula2 sapa aku n ajak aku bkwan..
dan dia la yg relaxkan aku coz ms tu aku agak gugup/takut/debar..(ala sm cam korg waktu mula2 msuk sek dlu kan..)..
tp Siti relax jek sebb rumah dia dekat dgn sek..
tp dia tak lama sehingga la dia tukar ke Sek Agama..
dia ada gak htr surt n kad raya tp kmi lost contact bila dh msuk menengah..
n kmi tak pernah berjumpa lepas tu so fhm la klu sekrg ni selisih kt jln pun dah tak kenal..
entah apa kabar dia..
kawan2 sek rendahku kebyakkannya satu sek menengah dengan aku jd kami tak la lost contact masa tu..
n ada beberapa org yg still in contact sampai sekrg..

Best/close friend..
pada aku best friend stand for someone who really close to me..
someone ni yg selalu ada bila aku perlukan teman..
aku tak pya ramai best friend..
boleh dikira dengn jri..
mungkin sebb aku jarang berkongsi masalah aku dgn yg lain..
aku lebih seng mendgr dr org lain..(in concl im a good listener okay..)
aku juga faham kawan ni ada berbagai2 jenis kawan..
ada kawan suka..kawan duka dan ada kawan suka duka..
memang senang nak cari teman suka..tp tak ramai yg boleh jd teman suka duka..
aku pula memang kuat berahsia jd hya sesetgh jek yg akan thu rahsia hati aku..
dan pada aku sudah cukup untuk aku punya seseorg yg mhu mendengar luahan hati aku yang sememangnya aku tak akan letak dlam blog aku..hehe..
buat masa ini the very best freind to me is my sis n my mum..
selain aku sendiri sebagai best friend dri aku..hehe pelik kan..
aku hya punya sorg teman yg thu byk psl kehidupan aku dan dia tgh pegnen skrg jd aku taknak la mggu emosi org mengandung...

another quotes for friends:

Friendship

persahabatn..
apa erti persahabatn sebenarnya..
aku sudah punya kawan dan kawan rapat..
jadi persahabatan ni?..
kalau mengikut Oxford Wordpower "friendship is a relationship between people who are friends: a close/lasting/lifelong friendship"..
kalau mengikut fahaman aku sahabat ialah semua yang dikalangan kawan2 la kan..

wpun sekrg bukan friendship day tapi aku nak juga ucapkan terima kasih buat kawan semua..
tnx for being my fren n stay beside me cause frens are not the 1 who lead n not the 1 who follow, but we are as a friend that walks together..


Myspace Friendship Graphics Quotes


mujur masih ada simpan gambar2 ni buat kalian just to remember..


5 Sc C (SMKP 2000)

X-classmate (Kuala Pilah Matriculation College, 2002)

most of my gf (UPM 2002-2006)

eje, ina, haida n mila~on my wedding day

Dr Jamarie, Amni, Nor n hubby, Wahida, Hanim, Zaini~on my wedding ceremony

rindu sangat pada korang suma..
nape aku emo sgt nih??
nak peod kot..

2 comments:

Anonymous said...

"BEST FREN KEPADA DIRI SENDIRI"tak pelik tu kak jun...sbb kite pn ade ilusi fren kite
myb org ckp,sengal pe ckp sorg2...tp tak..
tu sbb bln lima takyah dimotivasikan betul tak...
HIDUP MAY...

MatAhaRiKu said...

yup..betul3x..cayalah kan..

My follower~thanx yal~