Thursday, May 21, 2009

Projek membuang lemak and back to shape!

Dah lama nak post n3 nih..tp tak sempat..
kali ni nak jalankan misi ni sampai berjaya..

MISI: "Back to origin"

1. Nape nak jalankan misi ni?
1.Sebabnya aku dah nak mula keje..
(nape klu nak keje kena ada shape?)
Yup..bagi aku untuk kepuasan aku n my confidence..
ii. Sebab aku nak Cantik

2. Bila bermulanya misi ni?
Selesainya aku melahirkan Aqil..

3. Duration/period/jangkamasa untuk misi ini?
Erm..target <5month style="font-style: italic;">

4. Apa/Siapa pendorong untuk misi ini?
i. Abah Aqil-bukan aku takut dia cri lain tpi aku nak action dengan dia bila aku dah berjaya kelak..(hehe bleh trima tak alsn ni?)
ii. Kakak aku (35yrs old)- pun masih jaga badan dia (sekrg berat dia 56kg dgn ht=160cm)..
iii. Jun comel-dalam erti kata lain aku yg dulu..aku mula menghargai diri aku yg dulu..
iv. berat bdan lepas 1bulan bsalin-aku lost 15kg for 1st month..believe it or not? believe it.

5. Kaedah untuk menjayakan misi ini?
i. Diet-aku dah tak amik nasi sekarang..nasi aku gantikan dengan wholegrain bread, nestum, susu, n sup sayur(mesti ada kentang, carot, sawi n saleri)..nih bukan ape
dah alang2 aku berpantang so aku teruskan la pantang aku..lagi pula aqil tak menyusu badan so aku leh ler diet ikut aku..
ii. Exersice-bukan jogging or berbike..mane la aku leh tgl aqil..selain senaman uruskan aqil aku buat senaman ringan jek..aku buat kat rumah which is menari..aku buat senamrobik n yg best sekali menari poco-poco..besh
iii. Pakai girdle-aku pakai baju n seluar dari Nano Elva..harap2 dapat ler membantu..
iv. Krim pelangsing- aku guna krim mustajab buat masa ni..tgk dlu result dia klu tak aku nak amik set pelangsing dri Leesa cosmetik..macam best jek dgr dia promote dlm WHI

6. Target
10kg dalam 3bulan till Aug 09. So aku akan dapat hadiah tuk ari raya nanti..

RESULTS:
APRIL- LOST 15KG
MEI-LOST 3KG(tak puashati sbnrnya nak 5kg)
JUN- COMING POST
JULAI- COMING POST
AUG- COMING POST

meh ler kita sama2 menjayakan misi macam ni..sebab kita ni org perempuan kena sentiasa menjaga diri..nape la aku tak sedar masa badan aku semakin membesar dulu..


5 comments:

Unknown said...

salam june,

kakyong tak berdiet sbb aliya fully on susu ibu..
baby baru 2 bulan naper tak susu ibu kan dia..? sayang tau.. not to late kalo u bertekad nak susu kan baby.. susu ibu byk kelebihannya utk baby...
hehehh, sorry yer.. not to upset u.. tp kakyong is susu ibu supporter so kakyong suka kalo ibu2 kerja keras utk beri yg terbaik utk baby,, iaitu susu ibu.

MatAhaRiKu said...

betul la tu kakyong tapi susu saya takde la..dah buat macam2 still tak byk so aqil pun tak nak..sedey2..klu boleh taknak dengan susu formula ni..

MatAhaRiKu said...
This comment has been removed by the author.
Unknown said...

Jun,
u g jenguk blog ni Hayatie
http://xclusivelyxpressing.blogspot.com/
kenal2 dgn dia.. & pastu dpt kan tips jd ibu mengepam.. Insya Allah, tanpa direct feed pun baby dpt juga minum susu ibu..

dan seorang lagi ni.Normaliza.. cuba tgk semangat dia..
http://chippoayang.blogspot.com/

harap2 u bersemangat semula utk susukan baby.. slowly belajar.. not too late.. gud luck..

MatAhaRiKu said...

okes..jun tgk dlu blog diorg..tnx kakyong..semangat tu ade..n itu la yg jun nak sangat coz perasaan tu happy sangat bila dapat menyusu aqil..:)

My follower~thanx yal~