Friday, December 26, 2008

Trimester stage

Syukur alhamdullillah dah masuk peringkat 3bulan akhir kehamilan. Mengikut info yang aku baca mgu ke 29 ni baby akan lebih kuat menendang2 perut. Itu akan menyebabkan si ibu akan cepat/mudah rasa letih. Memang itu la yang berlaku kat aku sekrg ni. Mana taknya sekrg ni ngantuk betul tapi aku tahan gak sebb tak nak tido siang. Time mngndg ni memang sush tido malm nak2 lak klu tertido siang so aku amik kptsn tak tido siang spy malm aku leh tido nyenyak. (sengsara klu tak bleh tido mlm ni). Baby aku lak kuat betl beraktiviti lam perut ni lagi la letih. Aku lak sejak mengndg tak penah muntah or alami alahan so time ni nak sakit2 tu rasa kekok la skt. Bg baby lak time ni dia dah boleh dgr perbualan dan mula belajar sifat. So aku selalu dgrkan bacaan al-Quran buat dia n slalu sembang ngn dia. Cerita serba sdkt tntg dunia luar ni n khdpn. Hrp2 sok dia lahir jd insan yang baik.












Nak dijadikan cerita lepas masuk bulan ke7 ni aku mula rasa takut. ye la sape tak takut nak melahirkan anak. Ingt seng ke. Sekrg ni bru thu susah payah mak kita nak lahirkan kita dulu. Sekrg ni kira mudah la skt sebb zaman dah maju semua kelgkapan dah ada tpi cuba bygkan zaman dulu yg tak maju teknologi ni..ha susah tau. Sedih lak bila trgt mak kita duk mgndg kita dulu so sekrg bru jd anak yg baik la confirm tak derhaka pya. Perasaan tkut tu sampai buat stress buat tu tak kena buat ni tak kena. Lps blik dr kg tgl lak 2org je ngn hubby lg la tkut. Takut jd ape2 takda org tua. So nak hilangkan rasa takut tu hubby bawa aku g shopping brg2 baby. Masa nak beli tu kelakar betul. Yek la ini anak sulung so first shoppg la. Aku ngn hubby g bhgian baby. Time beli tu aku terasa sakit perut lak..Ye la seblm beli g mkn KFC dlu dah perut dah penuh camne nak jaln. Aku yg cuak ni suh la bi beli je apa yg patut..haha dia ckp nak bli pe ni tak reti..hmm..itu le org lelaki ni nak hrp istri gak. aku cool down jab dah ok aku terus capai la. Beli brg2 basic dulu lampin, baju, towel, selimut, kelambu, pampers, bakul, mandian etc..tilam, baby seat, bakul2 dia hehehe mummy belikan..time pilih baju ya Allah perasaan masa tu hya tuhan je yg thu. Happy sgt rasa cam tak sabar nak tgk baby paki bju tu..

Dah blik rumah aku terus masukkan brg2 dalm bakul..letak siap2 kta mak kena buat camtu n bawa klu g mana2 takut kelahiran yang tak dijangka. Lepas tgk bju2 baby n smua persiapan dia lengkap perasaan tkut tu dah hilang. Sekrg asyik senyum je terbygkn baby wlpun letih selalu dtg. Im ready now. Insyallah Ready to give birth n to be a mother:)

No comments:

My follower~thanx yal~