Friday, March 12, 2010

Kisah kat bank..

Tgh td masa kat bank..ade la beberapa perkara pelik dan lucu (bg aku la)..
kisah 1:
masa aku nak depositkan cash ade la mamat depan aku neh..
gaya cam ala2 tauke la..
duk masukkan duit..tapi cam lama lak..
apehal mamat ni (lam ati aku ckp)
pastu dia siap suh org belakng g kaunter sebelah..
sekali aku tgk...mak aii..gile byk cash dia..
ade la secekak duit rm50..
selalunya la kan org bayar gaji pakai cek..
tak penah lak tgk pakai deposit cash..
dah tu kot ye pun nak hantar duit balik kg takkan la sampi cenggitu sekali..
ko pki la transfer akaun ke..
sekrg dah online senang je..
pastu tgk dia..ngn berpeluh2..
masukkan duit byk kali la (lain2 akuan ke sama akaun ke tatau la kan)..
ade la kat setengah jam dia je kat mesin tu..
klu dia htar duit balik kg..memang baguih la..selambak duit dia deposit in..
klu mnyogok leh gak guna cra ni..takde la rekod ko dr akuan mana kan..
wallahuallam..

Kisah 2:
duk tgh2 kecoh tgk mamt kisah satu tu aku terpandang la kat guard kat bank neh..
selalunya ada la pakcik bermisai tebal tak pun mat warga asing ke kan pegang senapang..
tapi sekali awek arr..erk awek ke tidak tatau la..
badan sikit punya steady..size ade arr 40-40-40...
tinggi ade la 160..rambut sah la pendek..
bibir mak aiii..pakai lipstik itam kot..
eyeline pulak mungkin pakai celak kot..
sikit punya macam lebam dah..
lam hati aku ckp..camne la kalu kena rompak time neh..
bukan nak kata perempuan takleh jd guard..boleh..
tapi tgk la pada keadaan tempat / risiko kerja tu..
guard neh bererti penjaga...
atau mungkin dah tade lelaki nak jd guard..
wallahuallam..
sekian..

pekdahnye: ha lu pikir la sendiri..


No comments:

My follower~thanx yal~