Wednesday, November 11, 2009

si kecil taknak makan!!!!

runsing duk fikir si kecil aqil..
sejak minggu ni aqil kuat meragam ..
minggu lepas weekend asyik nangis je bila nak hantar hubby balik..
pagi2 nak g keje lak dia awal2 dah bangun..
bila tengok aku dah siap2 dia mula meragam nangis nak ikut..
aduhai susah hati dibuatnya..
semalam siang makngah (sepupu yg jg aqil) ckp aqil tak nak makan siang..
puas pujuk dia tetap tutup mulut..
tapi semalam aku balik dia ok je makan tak ingat..

wahai anak jangan la buat perangai..
bukan ummi taknak duduk rumah suapkan aqil makan tapi ummi kena keje sayang..


menu aku masak untuk aqil:
-kentang, karot, nasi, (sekrang masih lenyek tp separa je la coz aqil dh tumbuh gigi)

belum cuba introduce ngan makanan lain ..ayam/ikan bilis/ikn..etc..
biskut n nestum ade juga aku bagi..
kalau bagi buah dia makan je..
ni yg nak tya advise menu nasi camne..
takkan tak nak makan aku nak skip meal dia lak..

makan nasi tu mesti..:)


harini kalau dia taknak makan juga aduhai susah hati la camni..
nak buat macamana ek??

No comments:

My follower~thanx yal~